söndag 9 oktober 2011

Matplanering & lite jazz

Vi har för andra söndagen i rad planerat och inhandlat ingredienser till alla arbetsveckans middag + lunchlådor på Willy´s. Hur gött som helst att variera sig och testa nya rätter och inte behöva lägga tid på att (små)handla varje dag. Förra veckan blev det ugnsstekt falukorv, blodpudding (m keso + bacon), torskfilé gryta med quinoa och köttfärslåda (liknande shepard´s pie). Lite av en husmanskostvecka kan man säga. :-)

Den här veckan är det biff stroganoff, curry kasslergryta, köttfärslimpa och fiskburgare som står på menyn. Återkommer med recensioner & tips om något blev riktigt bra så klart!

Utöver matplanering så har vi mest fixat & donat här hemma och jag skickade sedan senare på eftermiddagen iväg mig själv för lite dansterapi. Jag har haft en tuff helg.. varit lite trött & hängig och konstigt låg.. Mycket är nog typisk höstdepression (ångest att man nu har flera månaders mörker och en blek kropp att "se fram" emot) men sedan så sliter jag lite på det nya jobbet.. Det är tuffare än jag trodde helt enkelt.

Ja ja, bara att bita ihop! En härligt jazzig dans aerobic för Hanna ryckte i alla fall uppe mig lite. Tack!


En liten jazz-pose efter klassen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar