söndag 29 maj 2011

Body Balance 53

Då var det dags att plugga ny Body Balance koreografi. Fick prova på 53:an på kvartalsutbildningen i lördags för en jätte härlig Katarina från Umeå. Varm, lugn, tydlig... och grym. Inspirerande.

Vad kan man säga om det här programmet då? Mer känslor, vet att jag sade det om 52:an också, men nu är det verkligen så. ;-) Jackie blev mormor under tiden hon tog fram det här programmet och det påverkar helt klart musiken och känslorna.

Det finns även en hel del utmaningar för mig som relativt färsk Bbe-instruktör... Tex Bird pose, en grymt tung benlåt & corelåt samt stort fokus på thai chi upvärmningen med allt vad det innebär både med teknik och sättet (språket) man skapar en body-mind upplevelse hos deltagarna... Så just nu känner jag mig lite nervös, och lite kass för att jag inte klarar allt, men det är bara att ge det tid och ÖVA ÖVA ÖVA. Right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar